DiSebaLiK Satu Suara....

On: Monday, April 6, 2009

Rumah Makcik Saadiah Bt Abd Rahman. Seorang warga emas yang berusia 57 tahun, turut tinggal bersama dan menyara ibunya yang berusia 98 tahun iaitu Teh Bt Yaakob. Tanpa mempunyai pendapatan tetap, warga emas ini gigih meneruskan kehidupannya dengan tabah. Linangan airmata mengiringi kepulangan anak-anak belia. Amat mengharukan setiap hati kami ketika itu.
Ini pula rumah Puan Saadiah Bt Ijan. Balu yang mempunyai 12 orang anak. Seorang anaknya Zainuddin Bin Kassim merupakan seorang kanak-kanak istimewa. Mengikuti persekolahan di Sekolah Pendidikan Khas, Pengkalan Ara. Walaupun tidak sesempura yang lain, Namun adik Zainuddin berusia untuk belajar dan berdikari seperti belia yang lain. Kini ianya berusia 16 tahun. Next check point!!! Inilah yang ditunggu-tunggu. Arahan dari Marshal untuk ke rumah yang seterusnya. Konvoi menuju ke Taman Ria .... Gerak!!!
Rumah ke-3, di Kg Kota Barat. Diduduki oleh Puan Juliah Bt Ismail yang berumur 51 tahun. Tidak bekerja malah menjaga dan tinggal bersama ibunya yang sudah tua dan adik lelakinya.
Pesanan Tok Wan Untuk Belia ... " Usah buang masa, lakukan sebarang kerja sementara usia masih muda, Usah nak berkira sangat.. Cari pengalaman disamping menimba ilmu pengetahuan. Bertanya pada yang tahu.. dan jaga dan patuhi setiap ajaran agama"... kata-kata Tok Wan sebagai nasihat untuk semua. Renung-renungkan & Selamat Beramal....

1 comments on "DiSebaLiK Satu Suara...."

MAT BELIA said...

wow... mamat baju itam tu baik sungguh....
perihatin ngan orang tua....
ke ada udang disebalik batu...

Post a Comment