BeLia Hari Ini.. Perjuangkan Matlamat Anda!!!

On: Sunday, April 12, 2009

Bagi diri setiap belia, mahupun yang masih menuntut atau yang telah bekerja.. apabila di tanya dengan halatuju dan matlamat.. Adakah kita tahu apa sebenarnya matlamat yang kita mahukan. Atau masih ada yang mengaru-garukan tangan di kepala berfikir tentang matlamat. Usia mencecah 18 tahun, ada juga yang masih ragu-ragu atau tiada langsung matlamat. Masih belum terlambat. Marilah sama-sama berusaha untuk memperjuangkan dan mencapai matlamat !!!

Secara kita tidak sedar, mungkin ada ramai yang bercita-cita ingin menjadi jurutera, doktor dan peguam dan ahli perniagaan. Itu hanya cita-cita, namun sekiranya masih duduk selesa tanpa berusaha adakah cita-cita akan menjadi kenyataan dan matlamat sekadar angan-angan sahaja.


Maka untuk menentukan perjuangan hidup bagi seseorang BELIA adalah lebih tinggi nilainya dari memikirkan untuk menjadi seseorang yang terkenal dan disanjung. Memikirkan dan berusaha untuk mencapai perjuangan hidup pasti memberikan hasil yang berbeza-beza.......... Pastinya lebih tinggi nilai pencapaiannya!!!!

0 comments on "BeLia Hari Ini.. Perjuangkan Matlamat Anda!!!"

Post a Comment